مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

زرافه‌های آفریقا به شدت در معرض خطر انقراض قرار دارند

 
به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری فرانسه، زیست شناسان کنیایی و آمریکایی در مطالعه‌ای نوشتند، ‪ ۱۱۰‬هزار زرافه موجود در آفریقا که در ابتدا تصور می‌شد از یک نژاد منفرد تشکیل شده‌اند، بر اثر خشکی فزاینده و انواع فشارهای انسانی به شدت متلاشی شده‌اند.
در این مطالعه که با حمایت "جامعه محافظت از حیات وحش" مستقر در آمریکا انجام شد، آمده است: شکار قاچاق و درگیری‌های مسلحانه در سومالی، اتیوپی و کنیا شمار زرافه‌هایی‌را که روی بدنشان طرح شبکه‌ای دارند را از حدود ‪ ۲۷‬هزار در دهه ‪ ۱۹۹۰‬به کمتر از سه هزار زرافه در حال حاضر کاهش داده است.
این مطالعه افزود، تعدادی از این گونه‌های ژنتیکی که پیش از این شناخته نشده بودند به شدت در معرض خطر انقراض قرار دارند مانند زرافه آفریقای غربی که تنها حدود ‪ ۱۰۰‬عدد از آنها وجود دارند به منطقه منفردی در نیجریه محدود شده است.
دست کم ‪ ۱۶۰‬زرافه نیجریه‌ای(‪ (Giraffa camelopardalis peralta‬در آفریقای غربی و مرکزی یافت می‌شود.
محققان گفتند، این تهدید انقراض جدی است زیرا در "فهرست قرمز اتحادیه محافظت از محیط زیست جهان" این زرافه‌ها با فرض که گونه‌ی زرافه یک گونه منفرد هستند، در رده حیواناتی قرار داده شده‌اند که در معرض خطر کمتری قرار دارند. مطالعه ساختار ژنتیکی حیوانات که در شماره اخیر مجله بیولوژی "‪"BMC‬ منتشر شده است با تئوری نژاد منفرد تناقض دارد.
 
منبع:ایرنا
نظرات 1 + ارسال نظر
esmail 3 دی 1386 ساعت 02:30 ب.ظ http://jameslah.blogfa.com

من مدیر وبلاگ بالا هستم و اسم وبلاگ شما را لینک کردم
شما هم اگر ممکنه وبلاگ مرا لینک کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد