مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

فسیل زنده یک جونده

جونده سنجاب مانندى که در لائوس کشف شده است، تنها باقى مانده گروهى از جوندگان به شمار مى رود که در حدود ۱۱ میلیون سال پیش از بین رفته اند.
دانشمندان با انتشار گزارش جدیدى در تازه ترین شماره نشریه «Science»، اعلام کردند: این جانور عجیب که خبر کشف آن در سال گذشته مورد توجه محافل علمى جهان واقع شد، ابتدا متعلق به خانواده جدیدى از جانوران تعلق فرض شد که فقط ۳۰ سال از کشف آن مى گذرد، اما ارتباط خویشاوندى و تکاملى آن با دیگر جوندگان مورد تجدید نظر و اصلاح قرار گرفته است.
بر این اساس، اکنون دانشمندان بر این باورند که جونده مورد اشاره، در واقع یک «فسیل زنده» به جا مانده از اعصار گذشته این سیاره و متعلق به گروهى از جوندگان است که جمعیت هاى آنان روزگارى در آسیاى جنوب شرقى و ژاپن پراکنده بوده است و در حدود ۱۱ میلیون سال پیش، براى همیشه از پهنه زمین ناپدید شده اند.گزارش نشریه «ساینس» مى افزاید این جونده که به جنس «Laonastes» تعلق دارد، در سال ۲۰۰۵ میلادى، توسط یکى از کارشناسان «انجمن حافظت از حیات وحش» (WCS) در یک بازار ویژه فروش شکار در لائوس کشف شده است.
منبع: روزنامه ایران
نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 3 بهمن 1386 ساعت 12:11 ب.ظ

با عرض سلام خدمت آقای دکتر ترحمی
شما که این قدر به انقراض و اثر تخریبی انسان ها روی تنوع و تعداد گونه ها حساس هستید چرا به وحشیانه ترین اقدام نسل کشی تاریخ در وبلاگتان هیچ اعتراضی ابراز نکرده اید؟ آیا کمر بستن به کشتن تمام مردم و سکنه یک کشور آزاده اقدامی در جهت انقراض آن ها نیست و آیا به اندازه کافی مهم نیست که به آن حتی یک اشاره کنید؟
اما به کوری چشم دشمنان امام زمان؛ حق پیروز است و مردم آزاده فلسطین تا ابد آزاده اند.
چقدر غزه به کربلا نزدیک است و چقدر ما به کوفیان
چرا همه خاموشند؟

با سلام
هر وبلاگی دارای اهدافی است که در راستای آن هدف می بایستی قدم بردارد، اگر در مورد جنایات اسرائیلیان چیزی نوشته نشده تنها از این منظر است، و گرنه کدام فرد آزاده ـ نه حتی مسلمان ـ را شما پیدا خواهید کرد که از این جنایات ناراحت نشود؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد