مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

جمجمه ‪ ۱۰۰‬هزار ساله انسان در چین کشف شد

دیرینه‌شناسان چینی یک جمجمه تقریبا کامل را که قدمت آن به ‪۸۰‬ هزار تا ‪ ۱۰۰‬هزار سال پیش باز می‌گردد در مرکز چین کشف کردند. به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری فرانسه، این جمجمه که از ‪ ۱۶‬قطعه تشکیل شده است ماه گذشته پس از دو سال کاوش در محلی در استان هنان کشف شد. این قطعه استخوان‌ها که در نزدیکی مصب چشمه‌ای که مقدار کلسیم آن بالاست دفن شده‌اند و به سنگواره بدل گشته‌اند.
روزنامه مردم چاپ چین نوشت، انتظار می‌رود این جمجمه "شواهد مستقیمی" در مورد منشاء ظهور انسان در شرق آسیا فراهم کند. تعداد بسیار کمی سنگواره انسانی که قدمت آنها به ‪ ۱۰۰‬ هزار سال پیش بازمی‌گردد در خارج از قاره آفریقا کشف شده‌اند.
روزنامه چاینا دیلی نوشت، پس از کشف جمجمه انسان غارنشین و انسان پکن در اوایل قرن گذشته در پکن، این جمجمه با استخوان‌های برآمده بالای حدقه چشم و پیشانی کوچک "بزرگترین کشف" در چین محسوب می‌شود. این گزارش افزود، علاوه بر جمجمه بیش از ‪ ۳۰‬ هزار سنگواره حیوانات و ابزار سنگی و استخوانی در دو سال گذشته در نزدیکی یک منطقه به مساحت ‪ ۲۶۰‬ متر مربع یافت شده است.
تا کنون قدیمی‌ترین سنگواره انسانی کشف شده در چین یک دندان بوده است که قدمت آن به ‪ ۱/۷‬میلیون سال پیش بازمی‌گردد و در سال ‪ ۱۹۶۵‬در منطقه "یوانمو" در استان "یونان" از دل خاک بیرون آورده شد.
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد