مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

کشف سنگواره 'قورباغه جهنمی' در ماداگاسکار

نقاشی خیالی فورباغه جهنمی
محققان آمریکایی و بریتانیایی سنگواره یک قورباغه غول پیکر متعلق به هفتاد میلیون سال پیش را در جزیره آفریقایی ماداگاسکار در اقیانوس هند کشف کرده اند. به گفته این محققان، قورباغه کشف شده به اندازه یک توپ بزرگ چهار کیلوگرمی بوده است.
به گفته آنها، این"قورباغه جهنمی" به قورباغه های بومی این جزیره شباهت چندانی ندارد. گزارش کامل کشف سنگواره "قورباغه جهنمی" در مجله آکادمی ملی علوم آمریکا به چاپ رسیده است.
به گزارش محققان دانشگاه کالج یونیورسیتی لندن و استونی بروک نیویورک، طول "قورباغه جهنمی" چهل سانتیمتر بوده، دهانی بزرگ و پاهایی کوتاه داشته است.
به نوشته سوزان اوانز، از محققان گروه زیست شناسی سلولی دانشگاه کالج یونیورسیتی لندن، "قورباغه جهنمی" از خویشاوندان وزغ های شاخدار بوده است و در صورتی که رفتارهای آن مانند گونه های امروزی این وزغ ها بوده باشد، این جانور یک شکارچی مخوف جانوران کوچک بوده است.
بر این اساس خوراک اصلی "قورباغه جهنمی" حشرات و مهره داران کوچک بوده اند ولی بعید نیست که این جانور در پی شکار دایناسورهای خردسال هم بوده باشد. در این حال، محققان با اشاره به تفاوت "قورباغه جهنمی" با قورباغه های بومی ماداگاسکار و شباهت آن به وزغ های آمریکای جنوبی، می گویند یافته های جدید تقویت کننده فرضیه ارتباط زمینی این دو منطقه و شبه جزیره هند تا دوره زمین شناختی کرتاسه ( 75-65 میلیون سال پیش) است.
منبع: بی بی سی
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد