مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

افزایش امکان حیات در سیارات شبیه به زمین

نتایج بررسیهای یک ستاره شناس آمریکایی نشان می دهد که در کهکشان راه شیری ستارگان زیادی وجود دارند که شبیه به خورشید هستند و بنابراین احتمال وجود سیارات شبیه به زمین و امکان حیات در سیارات اطراف این ستارگان زیاد است. 
مایکل مایر از دانشگاه آریزونا در تحقیقات خود نشان داد که بین 20 تا 60 درصد از ستارگان شبیه به خورشید در کهکشان راه شیری جمع شده اند که این مسئله شرایط مطلوبی را برای جمع آوری اطلاعات درباره سیارات سنگی فرا منظومه شمسی که شبیه به زمین هستند فراهم می کند.
براساس گزارش روزنامه گاردین، این دانشمند و همکارانش با کمک تلسکوپ فضایی "اسپایتزر" ناسا کهکشان راه شیری را رصد کردند و شش گروه از ستارگان با سنین مختلف را مورد بررسی قرار دادند.
جوانترین این ستارگان بین 10 تا 30 میلیون سال سن دارند در حالی که از عمر پیرترین آنها بین یک  تا سه میلیارد سال می گذرد. در این خصوص مایر توضیح داد: "با مطالعه و رصد تکامل گازها و ذرات گرد و غبار اطراف این ستارگان شبیه به خورشید می توان فرضیه ای را در خصوص اطلاعات و تکامل یک منظومه سیاره ای ارائه کرد."
به گفته این ستاره شناس، این اطلاعات نه تنها می توانند در انجام تحقیقات جددید در خصوص سیارات فرامنظومه شمسی شبیه به زمین کمک کنند بلکه می توانند فرضیاتی را نیز در مورد احتمال وجود حیات در خارج از مرزهای زمین عرضه کنند.
منبع: خبرگزاری مهر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد