مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

طبیعت‌گردان استرالیا قاتلان کانگوروها

با افزایش تعداد طبیعت‌گردان استرالیا در سال‌های اخیر، جمعیت کانگوروهای این کشور به‌دلیل نابودی زیستگاه‌ها و شکار آن‌ها توسط طبیعت‌گردان به‌طور چشمگیری کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از سال‌ها پیش، کشور استرالیا که از آن به‌عنوان کشور کانگوروها و بزرگ‌ترین زیستگاه آن‌ها نامبرده می‌شود، تلاش‌های زیادی را برای توسعه‌ی طبیعت‌گردی در این کشور انجام داده است.

در این راستا، تعداد زیادی از محوطه‌های طبیعی و مناطق حفاظت‌شده‌ی استرالیا که زیستگاه کانگوروها به‌شمار می‌روند، به جاذبه‌های گردشگری ویژه‌ی طبیعت‌گردان تبدیل شده‌اند. به همین دلیل، در این مناطق پروژه‌های فراوانی برای توسعه‌ی زیرساخت‌های طبیعت‌گردی به مرحله‌ی اجرا درآمده‌اند یا اجرا خواهند شد. این امر، نابودی بخش عظیمی از زیستگاه‌های این حیوان و کاهش چشمگیر جمعیت آن‌ها را درپی داشته است.

البته مسأله به همین جا ختم نمی‌شود، چون تا به‌حال گزارش‌های زیادی از برخورد کانگوروها با خودروهای طبیعت‌گردان و شکار آن‌ها مخابره شده‌اند. این امر، اعتراض‌های گسترده‌ی گروه‌های حافظ حقوق حیوانات را درپی داشته است. با این وجود، مقامات صنعت گردشگری استرالیا تا به‌حال هیچ واکنشی نسبت به این مسأله نشان نداده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد