مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

خشک شدن بخشی‌از زاینده‌رود به‌علت بارش کم و ورود فاضلاب‌ صنعتی

یک کارشناس اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، علت خشکی بخشی از زاینده‌رود (حد فاصل سی‌وسه پل تا پل خواجو) را کم شدن حجم دبی آب زاینده‌رود دانست.
قادریان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: به علت بارش برف در زمستان امسال در استان اصفهان، میزان آب در استان کم است. بنابر این کم شدن حجم دبی آب پشت سد زاینده‌رود، باعث خشک شدن بخشی از رودخانه شده است. وی افزود: امسال شاهد تر سالی در اصفهان نیستیم بنابر این باید در مصرف آب صرفه‌جویی شود.
وی در مورد آلودگی بخشی از زاینده‌رود و به دنبال آن تلف شدن تعدادی از ماهی‌ها، گفت: علت دقیق این موضوع در حال بررسی است ولی احتمال دارد به علت کم شدن حجم آب زاینده‌رود این اتفاق افتاده باشد.
قادریان در عین حال ورود فاضلاب‌های انسانی را در بخشی از بالادست زاینده‌رود تایید و اظهار کرد: طبق برنامه سوم و چهارم، روستاها و شهرهای حاشیه زاینده‌رود موظف به تصفیه فاضلاب‌های خانگی شده‌اند.
فرهمند، مدیر روابط عمومی ‌اداره کل شیلات استان اصفهان نیز به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت:‌ متاسفانه برخی مواقع ورود فاضلاب‌های صنعتی و خانگی را به زاینده‌رود شاهد هستیم اما گویا مسوولان ذی‌ربط یا نمی‌توانند و یا برنامه‌ای برای کنترل و جلوگیری از وارد شدن فاضلاب‌ها به زاینده‌رود ندارند.
وی افزود:‌ هرچه از طرف سرچشمه زاینده‌رود به پایین می‌آییم، آلودگی‌ها بیشتر می‌شود و در ورزنه، حجم آلودگی بسیار بالاست.
وی گفت: مسلما آلودگی‌های زاینده‌رود باعث تلف شدن ماهی‌های این منطقه خواهد شد و همچنین تعدادی زیادی صیادان نیز از این طریق امرار معاش می‌کنند. لذا باید اقدامات جدی در خصوص رفع هرگونه آلودگی از زاینده‌رود انجام شود.
  
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد