مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

فهرست 50 کشور آلاینده جهان منتشر شد

در آستانه برگزاری اجلاس 20 کشور جهان که بالاترین میزان انتشار گازهای گلخانه ای را دارند رویترز فهرست اسامی 50 کشور آلاینده را منتشر کرده است. 
به گزارش رویترز قرار است در این اجلاس سه روزه که در ژاپن برگزار می شود در مورد راههای مهار انتشار کربن از صنایع و تامین بودجه طرحهای انرژی پاکتر برای کشورهای فقیرتر مذاکره شود.
این فهرست براساس اطلاعات سال 2004 سازمان FCCC ( معاهده چارچوب تغییر اوضاع اقلیمی) و اطلاعات سال 1990و 2000 WRI ( موسسه منابع جهانی) تهیه شده است.
در میان 50 کشوری که میلیونها تن دی اکسید کربن تولید می کنند آمریکا، چین، روسیه، هند، ژاپن، آلمان، برزیل، کانادا، انگلیس و ایتالیا به ترتیب 10 کشور نخست را تشکیل می دهند.
کره جنوبی، فرانسه، مکزیک، اندونزی، استرالیا، اوکراین ،آفریقای جنوبی، ایران، اسپانیا و لهستان کشورهای یازده تا بیستم را در این فهرست اشغال کرده اند.
ترکیه، عربستان سعودی، آرژانتین، پاکستان، تایلند، ونزوئلا، تایوان، هلند، نیجریه و ازبکستان در رده 21 تا 30 کشور آلاینده بزرگ جهان قرار دارند.
مصر، مالزی، قزاقستان، کلمبیا، بلژیک، چک، ویتنام، فیلیپین ، الجزایر و رومانی در این فهرست رده 31 تا 40 را از آن خود کرده اند.
رتبه های 41 تا 50 نیز به ترتیب به کشورهای بنگلادش، یونان، امارات متحده عربی، کره شمالی ، عراق، سودان، میانمار، اتریش، پرتغال و بلاروس تعلق دارد.
نظرات 2 + ارسال نظر
مرتضی 26 اسفند 1386 ساعت 08:31 ق.ظ http://gvan.blogsky.com

سلام آقاسید دوست دارم بیشترباهاتون آشناشوم
فعلا
شادوسربلندباشی

سلام، من در خدمتم.email: mustafa_ta@yahoo.com

محمد رضا 15 فروردین 1387 ساعت 11:14 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید فراوان خدمت شما

خیلی ازتون ممنونم که با توجه به اینکه متاسفانه توی کشور ما به این جور سایت ها توجه چندانی نمی شه همیشه بهترین ها رو تو سایتتون می ذارین

من خیلی دوست دارم اگر بتونم ایام تابستون به شما کمک کنم

با تشکر

باسلام، با تشکر، از کمک شما استقبال خواهم نمود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد