مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

شوره‌زار شدن 120 هکتار از سطح پارک ملی دریاچه ارومیه

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: سطح آب پارک ملی دریاچه ارومیه در فروردین ماه سال جاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته، 29 سانتی متر کاهش یافته است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مهندس کیومرث کلانتری افزود: هم اکنون سطح آب پارک ملی دریاچه، نسبت به ماکزیمم آن 5متر و 47 سانتی متر ونسبت به تراز اکولوژیک یک متر و40 سانتی متر پایینتر است.
وی گفت: طی 12 سال گذشته نمودار تراز آب دریاچه ارومیه رو به پایین بوده، ولی خشکسالی امسال وضعیت را بحرانی‌تر و شرایط زیست وحوش را با خطر جدی مواجه کرده است. وی به شوره‌زارشدن 120 هکتار از سطح پارک ملی دریاچه ارومیه اشاره و تصریح کرد:این امر تهدیدی جدی برای سایر کاربری‌های منطقه همچون کشاورزی، باغداری و گردشگری به شمار می‌رود.
وی افزود: با تشکیل ستاد بحران پارک ملی دریاچه ارومیه، تدابیر لازم برای مدیریت بحران اندیشیده شده و برنامه‌ریزی‌هایی برای مدیریت بهینه حیات وحش در پارک ملی دریاچه ارومیه انجام شده که کاهش جمعیت حیات وحش از طریق انتقال به سایر زیستگاه‌های مستعد کشور از جمله این برنامه‌ها است.
وی به مشکلات پارک ملی دریاچه ارومیه اشاره و از کار افتادن اسکله‌ها و سختی تردد شناورها،وصل شدن برخی از جزایر به خشکی، افزایش شوری آب و رسیدن املاح به 330 گرم در لیتر، توقف زادآوری آرتمیا، گرفتار شدن پرندگان در نمک، ضعیف شدن پوشش گیاهی جزایر و کاهش آبدهی چشمه‌های آب شیرین موجود در جزایر را از مهمترین مشکلات برشمرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
علی 2 اردیبهشت 1387 ساعت 01:45 ب.ظ

سلام بر سید گل
علی بود حال کردیم
ای ول
تنوع داشته باشه بهتره
۲ُ ۳ تا عکسم بزن تنگش.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد