مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

فسیل‌های مراغه منبع مطالعاتی سومین نسل دیرینه‌شناسان ژاپنی

دیرینه شناس ژاپنی گفت: فسیل‌های مراغه به ویژه گونه‌های فسیلی اسب سانان و گاوسانان این منطقه ، اصلی‌ترین منبع مطالعاتی سومین نسل دیرینه شناسان ژاپنی است.
پروفسور هیدئو ناکایا(‪ ،(Hideo Nakaya‬روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ‪ ۳۵‬سال پیش یک گروه ژاپنی نمونه‌هایی از فسیل‌های منطقه مراغه را به ژاپن منتقل کرده و این فسیل‌ها هم‌اکنون نیز منبع مطالعاتی دیرینه شناسان این کشور به شمار می‌رود. وی گفت: منطقه فسیلی مراغه به لحاظ تنوع و تعدد فسیل‌ها در سطح جهان بی نظیر بوده و فسیل‌های مهره‌دار آن از قدیمی‌ترین و کمیاب‌ترین نوع فسیل‌ها در جهان به شمار می‌رود.
استاد دانشگاه کاگوشیمای (‪ (Kagoshima‬ژاپن افزود: اطلاعات دیرینه شناسان جهان نیز در ارتباط با فسیل مهره داران محدود بوده و دیرینه شناسان ایران باید از این موقعیت استفاده کنند. ناکایا گفت: دیرینه شناسان ایرانی با توجه به دسترسی که به فسیل مهره- داران منطقه فسیلی مراغه دارند ، می‌توانند با ارتقا سطح علمی خود به صاحب نظران این بخش در سطح جهان تبدیل شوند.
وی افزود: تعداد فسیل‌های مهره‌دار و دیرینه شناسان در ژاپن کم بوده و تنها سه نسل از شروع فعالیت علمی دیرینه‌شناسی در این کشور می‌گذرد.
در زمان حاضر ‪ ۱۱‬محقق و دیرینه شناس خارجی از کشورهای فنلاند، چین، ژاپن و فرانسه در قالب کارگاه آموزشی دیرینه‌شناسی مهره داران مراغه در منطقه فسیلی این شهرستان به تحقیق و پژوهش مشغول هستند. منطقه فسیلی مراغه ‪ ۴۰‬هزار هکتار وسعت داشته که در شرایط فعلی یک هزار و ‪ ۲۶‬هکتار از آن به عنوان نخستین اثر ملی طبیعی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست محافظت می‌شود. تنوع و تعدد گونه‌های مختلف فسیلی ، منطقه مراغه را به عنوان بهشت فسیلی جهان معرفی کرده است.
تاکنون گونه‌های مختلف فسیلی از جمله جوندگان ، اسب سانان ، گاوسانان ، گوشتخواران، فیل‌ها ، زرافه‌ها ، گوزن‌ها ، و پرندگان و غیره از این منطقه کشف شده است.
فسیل‌های کشف شده از این منطقه در سنوات گذشته در موزه‌های فرانسه، اتریش و آمریکا نگهداری می‌شود. شهرستان ‪ ۲۵۰‬هزار نفری مراغه در ‪ ۱۴۷‬کیلومتری جنوب غربی تبریز ، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
منبع: ایرنا
نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 31 اردیبهشت 1387 ساعت 07:47 ب.ظ http://tharanomlink.blogsky.com

با سلام خدمت شما دوست عزیز
واقعا وبلاگ خیلی قشنگ و پر محتوایی دارید اگر دوست دارید آمار خود را بالا ببرید پس با ما باشید.
بزرگترین لینک باکس هوشمند از شما دعوت به عمل می آورد فقط 1 دقیقه طول میکشد تا لینک شما ثبت شود.
اول کد باکس ما را داخل وبتون قرار می دهید و سپس برای ما لینک ارسال می کنید همان لحظه سیستم به طور هوشمند وبلاگ شما را چک میکند اگه کد باکس داخل وبلاگ شما باشد به صورت اتوماتیک لینک شما در لینک باکس ثبت خواهد شد. البته شما میتوانید به جای لینک با همان شرایط برای ما بنر بفرستید.
نحوه ارسال بنر این است که اول کد باکس را داخل وب خود قرار دهید و بعد به سایت ما مراجعه کنید و از طریق فرم ارسال نظرات که در پایین صفحه سایت است کد را برای ما ارسال کنید تا در اولین فرصت بنر شما در لینک باکس گذاشته شود.
راستی من آماده هرگونه تبادل لینک لوگو بنر با تمامی وبلاگ هام هستم اگه مایل هستید خبرم کنید.
این آدرس تمامی وبلاگ های من است
Tharanombox.orq.ir
Tharanom.sub.ir
Tharanom.mihanblog.com
Tharanom.blogsky.com
Tharanom.blogpars.ir
tharanom@yahoo.com
منتظر شما دوست عزیز هستیم.
علی شکوری اصل


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد