مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

ردپای قدیمی ترین انسان روی زمین کشف شد

باستان شناسان موفق شدند قدیمی ترین ردپای انسان را که در حدود 15 میلیون سال قدمت دارد کشف کنند. 
تاکنون قدیمی ترین ردپایی که از انسان کشف شده بود در آفریفا و مربوط به 4 میلیون سال قبل بوده است اما اکنون باستان شناسان بولیوایی موفق شدند ردپایی از انسانی را به دست آوردند که در حدود 15 میلیون سال قدمت دارد. این کشف می تواند اطلاعات منحصر به فردی در خصوص تکامل انسان در اختیار دانشمندان قرار دهد. این ردپا مربوط به پاهای انسانی است که بین 10 تا 15 میلیون سال قبل در فلات آند واقع در منطقه "لا پاز" بولیوی راه می رفته است.
تاکنون قدیمی ترین ردپای انسان در آگوست 2007 به وسیله باستان شناسان مصری در دهکده "سیوا" در مصر کشف شد که در حدود 2 تا 4 میلیون سال قدمت دارد. براساس گزارش خبرگزاری رسمی بولیوی، باستان شناسان و جمعیت شناسان بولیوایی در یک کنفرانس خبری که در وزارت امورخارجه این کشور برگزار شد بخشی از یک سنگ بزرگ به طول سه متر، پهنای یک متر و قطر 30 سانتیمتر را نشان دادند که ردپای واضحی به طول 5/29 سانتیمتر روی آن دیده می شد.
این ردپا مربوط به انسانی به طول یک متر و 70 سانتیمتر و وزن 70 کیلوگرم است. در این خصوص این باستان شناسان اظهار داشتند: "این انسان بین دوره ائوسن و دوران سوم زمین شناسی می زیسته است. در این عصر کوههای آند درحال شکل گیری بوده اند و این ردپا به طور حتم قدیمی ترین ردپایی است که تاکنون از انسان کشف شده است. نوک هریک از پنج انگشت این جای پا به اندازه کافی تنومند و قوی است و این انگشتان به ترتیب صحیح و براساس اندازه همانند چینش انگشتان پای انسانهای مدرن درکنار هم قرار گرفته اند. این چینش انگشتان پا نشان می دهد که این انسان توانایی حرکت قائم روی دوپا را داشته است."

منبع: خبرگزاری مهر

نظرات 2 + ارسال نظر
ارتباط 12 خرداد 1387 ساعت 08:56 ق.ظ http://www.ertebat.blogsky.com

سلام
واقعا وبلاگ جالبی دارید . خیلی از وبلاگتون خوشم اومده .
خوشحال می شم ما رو لینک کنید و اجازه لینکتون رو به ما بدید .
عنوان لینک ما
۩۞۩ چقدر جذاب هستید؟ ۩۞۩ هست .
اگه با تبادل لینک موافق بودید حتما به من اطلاع بدید که شما رو با چه عنوانی لینک کنم .

با سلام
ضمن تشکر از اظهار محبت شما، من فقط با سایتهای علمی زیستی تبادل لینک می کنم.

با عرض سلام
بدینوسیله از جنابعالی دعوت میشود در دومین همایش وبلاگ نویسان کشاورزی و منابع طبیعی که در روزهای سوم و چهارم مردادماه سال جاری برگزار می گردد شرکت نمایید.
ضمنا برای پیگیری اخبار همایش به وبلاگ www.agriblogs.blogsky.com مراجعه نمایید.

کمیته اجرایی دومین همایش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد