مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

وجود دایناسور در کلات نادر بررسی می‌شود

انتشار خبر کشف فسیل یک دایناسور در کلات نادری مشهد موجب شد تا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان خراسان رضوی برای بررسی صحت این ماجرا دست به کار شود.

خبرگزاری میراث فرهنگی _ گروه میراث فرهنگی _ انتشار خبر کشف فسیل یک دایناسور در نطقه کلان نادر مشهد موجب شد تا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان خراسان رضوی برای بررسی صحت این ماجرا دست به کار شود.

"فرید جواهر زاده"، مدیر روابط عمومی سازمان این استان در گفت و گو با میراث خبر از پگیری کارشناسی این خبر توسط کارشناسان سازمان میراث فرهنگی خبر می دهد و تاکید می کند:« تا پاپان پگیری گروه کارشناسی نمی توان در این باره نظر قطعی داد.»

در همین زمینه "حشمت االله متین فر" ، مسئول میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کلات نادر در گفت و گو با میراث خبر از سفر گروه استادان دانشگاه پیام نور واحد مشهد به کلات نادر یاد می‌کند و می گوید:« چنانکه این گروه زمین شناسی گفته‌اند بررسی‌ها نشان داده بقایای فسیل به دست آمده در منطقه کلات مربوط به دایناسور بوده است.»به گفته وی، این فسیل از منطقه روستای چنار در حوالی کلات نادر به دست آمده و  نشان می‌دهد که در سالیان دور، این منطقه فضایی برای زیست داناسور ها بوده است.

فسیل های به دست آمده در منطقه کلات مربوط به دو سال پیش است و گروه زمین شناسان برای قطعیت از گمان خود فسیل های به دست آمده را برای بررسی ببیشتر به یکی از مراکز زمین شناسی آلمان ارسال کردند . نتایج به دست آمده تا کنون حاکی از انتساب بقایای این فسیل به دایناسورهایی است که گویا صد میلیون سال پیش در این منطقه ساکن بوده اند. فسیل های به دست آمده شامل استخوان و دندان است. تحقیق وبررسی برای کشف دیگر اجزای احتمالی فسیل این دایناسور و یا نمونه های مشابه درمنطقه کلات ادامه دارد.

نظرات 2 + ارسال نظر
احمد ابراهیمی 6 آبان 1387 ساعت 08:33 ق.ظ

با سلام سایت بسیار مفیدی است استفاده بردیم
با سپاس

مینا 16 دی 1387 ساعت 11:56 ق.ظ

سلام اقای ترحمی من یک دختر کلاتی دانشجودر سیستان وبلوچستان هستم کاش اطلاعات بیشتری در مورد دایناسور میدادید وهمینطور درمورد تاریخچه خود کلات از اشنایی با شما خوشبخت شدم به منهم سری بزنید خوشحال می شیم
موفق وپیروز باشید.

سلام
چنانچه شما مطلبی دارید ارسال کنید تا با نام خودتان در وبلاگ درج شود. متشکرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد