مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

گرم شدن هوای زمین ترکیب جمعیت آبزیان را تغییر می‌دهد

یک تحقیق انجام شده در مورد ‪۵۰‬ سال اطلاعات ثبت شده در مورد آمار هفتگی صید ماهی با تور در یکی از خلیج‌های آمریکا نشان داد، تغییرات اقلیم روی جمعیت ماهی‌ها اثر می‌گذارد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، تحقیق دانشگاه رودآیلند نشان‌دهنده تغییر چشمگیر مداومی در ترکیب جمعیت ماهی‌های ساحلی است بطوریکه گونه‌های مهره دار و آب گرم در حال افزایش و گونه‌هایی که از اعماق دریا تغدیه می‌کنند در حال کاهش هستند.
دانشمندان، گرم شدن جهانی را دلیل اولیه این تغییرات می‌دانند. پروفسور جرمی کولی مجری این تحقیقات گفت جمعیت ماهی‌ها از گونه‌های مهره دار به گونه‌های بی‌مهره (خرچنگ و ‪ ۱۰‬پا) از گونه‌های اعماق اقیانوس که از کف دریا تغذیه می‌کنند به گونه‌های که از سطوح بالایی آب تغذیه می‌کنند، تغییر کرده است. علاوه بر این، در حالیکه گونه‌های ماهی‌های کوچکتر آب گرم افزایش داشته‌اند ماهی‌های بزرگتر آب سرد کاهش یافته‌اند.
کولی گفت: این تغییری قابل ملاحظه و الگویی است که در برخی اکوسیستم‌های دیگر مشاهده شده است ولی ما در وضعیت نسبتا منحصر به فردی برای مستند سازی آن قرار داریم. این الگوها احتمالا در مصب‌های سراسر دنیا مشاهده شده اما در هیچ جای دیگری این حجم اطلاعات ثبت شده در مورد آنها وجود ندارد. نتایج این تحقیقات در نشریه کانادایی علوم آبی و شیلات منتشر شده است
منبع: همشهری آنلاین

نظرات 1 + ارسال نظر
یک مخاطب 14 تیر 1387 ساعت 11:38 ق.ظ http://www.ottelo.blogsky.com

سلام . وبلاگ خوبی دارید . به ما هم سر بزنید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد