مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

صدها گونه پرنده‌ به دلیل تخریب زیستگاههای خود در معرض انقراض

گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی سان فرانسیسکو کرانیکل، تعداد مشاهده شده نوع مرغ دریایی و بلدرچین آمریکایی به میزان 90 درصد نسبت به دهه 1960 کاهش یافته است. دانشمندان علت اصلی کاهش تعداد این پرندگان را تخریب فزاینده زیستگاههای آنها می دانند. آنها معتقدند که افزایش بهای مواد غذایی و نیاز به سوختهای جایگزین فشار فراوانی بر مزارع کشاورزی که قبلاً به عنوان محل امن پرندگان تعیین شده بودند وارد کرده است.

سایر علل مرگ و میر پرندگان عبارتند از رشد گیاهان مهاجم و غیر بومی که با از بین بردن گیاهان بومی امکان آشیانه سازی را از پرندگان سلب کرده اند، توربینهای بادی که در نزدیکی مسیرهای اصلی پرواز پرندگان نصبت شده اند، ساختمانهای بلند و روشن، برجهای بلند تلفن همراه، گربه های خانگی، بیماری،‌ استفاده از مواد آفت کش و نیز تغییرات آب و هوا.
به دلیل قیمت بالای سوخت و تلاش برای کاشت ذرت به منظور تولید اتانول به عنوان سوخت زیستی بخشی اعظمی از مناطق حفاظتی پرندگان زیر کشت محصول مذکور رفته است و این موضوع توسط دولت فدرال حمایت می شود.
همچنین به گفته کارشناسان سالیانه 975 میلیون پرنده به دلیل برخورد با ساختمانهای بلند جان خود را از دست می دهند. از طرف دیگر، گروهی از دانشمندان اعلام کرده اند که 70 درصد از دشتها و زمینهای مرطوب که زیستگاهی مناسب برای پرندگان به شمار می رفتند آمریکا طی سالهای گذشته از بین رفته اند.
سناتور جمهوریخواه، وین گیلچرست اخیراً خواستار اجرای مجدد قانون حمایت از پرندگان مهاجر گرمسیری شده است که بر اساس آن بخشی از بودجه دولت و کمکهای بخش خصوصی به نسبت یک به سه برای حفاظت از پرندگان در آمریکای جنوبی و شمالی و منطقه کاراییب اختصاص خواهد یافت.

نظرات 1 + ارسال نظر
سعید 27 تیر 1387 ساعت 05:35 ب.ظ http://f10.blogsky.com


سلام دوست عزیز
وبلاگ جالبی داری خوشحال میشم
نظرت را در مورد وبلاگ خودم بدونم
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد