مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

گرگها ماهی را به شکار ترجیح می‌دهند

بررسیهای محققان دانشگاه ویکتوریا نشان داد گرگهای کانادایی در فصل وفور ماهی آزاد، ماهیگیری را به شکار حیواناتی مانند آهو ترجیح می دهند.

محققان با بررسی عادات خوراکی گرگها پی بردند با این که آهو از غذاهای ضروری این جانوران گوشتخوار در فصل های بهار و تابستان به شمار می رود اما گرگها همیشه به شکار آهو علاقه نشان نمی دهند.

زمانی که ماهی های آزاد در آغاز فصل پاییز برای تخم گذاری به بستر رودخانه ها باز می گردند، گرگها شکار ماهی ها را به آهو ترجیح داده و به ماهیگیری می پردازند. محققان تا مدتها بر این باور بودند که گرگها زمانی از ماهی تغذیه می کنند که تعداد گله های آهو با کاهش رو به رو شده باشد.

اما محققان دانشگاه ویکتوریا اعلام کردند که این انتخاب گرگ به دلیل وجود امنیت بیشتر در این نوع شکار صورت می گیرد زیرا در بیشتر مواقع در زمان شکار آهو، گرگها متحمل آسیبهای جدی و گاهی کشنده شده و همین امر باعث کاهش علاقه آنها نسبت به تعقیب و شکار شده است.

بر اساس گزارش بی بی سی، در عین حال مدت زمانی که گرگ صرف صید ماهی آزاد می کند بسیار کمتر از زمانی است که برای تعقیب و شکار آهو صرف کرده و همچنین مصرف ماهی برای گرگ برتری هایی از لحاظ خاصیت غذایی مانند چربی و انرژی بیشتر خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد