مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

صدای بال پرندگان مهاجر در آسمان خوزستان پیچید

پرندگان مهاجر، مناطق سردسیر شمالی کره زمین را پشت سر گذاشتند و به خوزستان آمدند.     آغاز کوچ زمستانی آنها آسمان آبی رنگ کرانه های خلیج فارس را سرشار از زیبایی کرده است. 
اگرچه نسل بسیاری از این گونه ها از جمله درنای سیبری مشهور به سوسن سپید در حال انقراض است، اما امید می رود که مردم خونگرم جنوب، امسال با این مسافران آسمان مهربان تر باشند. 
معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست خوزستان گفت: این پرندگان همزمان با آغاز فصل سرما از مناطق شمالی ایران، کشورهای آسیای میانه، روسیه و سیبری به منظور گذران فصل زمستان وارد استان می شوند. وی اردک مرمری، غاز پیشانی سفید، اکاس آفریقایی، غول هواسی آنقوت، اردک سرسفید، گیلان شاه و عروس غاز را از جمله پرندگان مهاجر شناسایی شده در استان برشمرد و افزود: تاکنون بیش از 285 گونه در قالب 600 هزار پرنده مهاجر در استان شناسایی شده است. 
عادل مولاافزود: این پرندگان تا نیمه اسفند ماه در تالاب ها و آبگیرهای استان از جمله ناصری هورالعظیم و میانگران سکونت می کنند. به منظور جلوگیری از انقراض پرندگان و شکار، ماموران یگان حفاظت استان از ابتدای مهاجرت پرندگان کار گشت و کنترل را به صورت مستمر انجام داده و با متخلفان شکار و صید برخورد می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد