مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

دکتر احمد قهرمان، گیاه‌شناس برجسته ایران درگذشت

Ghahraman.jpg Dr. Ghahraman picture by tarahomi


دکتر احمد قهرمان، استاد برجسته گیاه شناسی، که از او به‌عنوان پدر علم گیاه شناسی ایران نیز یاد می‌شود، در پی یک بیماری کوتاه مدت درگذشت.

وی طی نیم قرن تدریس، لحظه‌ای از پژوهش و تحقیق بازنایستاد که حاصل آن بیش از 40 کتاب در زمینه‌های مختلف گیاه شناسی است.

از جمله تالیفات وی، مجموعه فلور رنگی ایران است که مهم‌ترین مرجع تحقیق در باره جغرافیای گیاهی ایران به شمار می‌رود.

دریافت مدال طلای اینشتین و جایزه سازمان یونسکو، مدال طلای جشنواره خوارزمی، انتخاب کتاب کورموفیت‌های ایران وی به‌عنوان کتاب سال در دوره سیزدهم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از سوی وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی، برخی از افتخارات این چهره ماندگار علمی است.

قهرمان در سال 1307 در بابل به دنیا آمد و پس از 80 سال عمر پرثمر علمی با زندگی وداع کرد و در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
مهران 28 آبان 1387 ساعت 01:20 ب.ظ

با بهترین درودها و سلام
خیلی حیف شد
استاد من بودند
خبر نداشتم، دوستان اس ام اس فرستادن منم رفتم تویه اینتر نت و این اولیم مطلب بود باز کردم خبر دار شدم.
خدایش رحمت کناد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد