مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

رقابت انسان های نئاندرتال با هوموساپینس ها

بنا به نتایج یک تحقیق در مورد نقش آب و هوا در تنوع زیست محیطی، انسان نئاندرتال کمی پس از ورود خود به اروپا در چهل هزار سال قبل از هوموساپینس ها شکست خورد و علت نابودی این نوع از انسان تغییرات اب و هوایی نبود.
محققان فرانسوی مرکز ملی مطالعات علمی فرانسه در بیانیه ای اعلام کردند اگر انسان هایی که از لحاظ اناتومیک شبیه به انسان های امروزی بودند انسان های نئاندرتال را محاصره نکرده و از بین نبرده بودند انسان های نئاندرتال همچنان ان مناطق را در اختیار داشتند. ویلیام بانکز یکی از محققان دانشگاه بوردو و همکاران وی در فرانسه، امریکا و افریقای جنوبی با بازسازی اب و هوای دوره زندگی نئاندرتال ها تراکم مناطق تحت تسلط انسان های نئاندرتال را بررسی کردند.
آنها از وسیله ای استفاده کردند به نام گارپ که برای مشخص کردن تاثیرات اب و هوایی بر روی تنوع زیست محیطی استفاده می شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه اعلام کرد به کمک این دستگاه، محققان زمین های زیر سلطه اولین انسان های هوموساپینس و اخرین نئاندرتال ها را شناسایی کردند. انها نقش هر عامل اب و هوایی را در تراکم این انسان های اولیه مشخص کردند.
انسان های نئاندرتال جنوب شبه جزیره اسپانیا اخرین تئاندرتال هایی بودند که نابود شدند و اگر رقابت با انسان های مدرن نبود انها احتمالا به زندگی خود همچنان ادامه می دادند.
تحققات گذشته علت نابودی انسان های نئاندرتال را سرد شدن اب و هوا و عدم توان انها برای تطبیق دادن شیوه شکارشان با شرایط معرفی کرده بود.

نظرات 1 + ارسال نظر
مونا 1 بهمن 1387 ساعت 05:09 ب.ظ

با سلام
ممنون . مطلب جالبی بود.خصوصا اینکه توی کتابی اسم انسانهای هوموساپینس رو دیده بودم و درموردشون چیزی نمیدونستم!. با ذکر منبع(همین آدرس وبلاگ خودتون)از مطلب استفاده کردم.فقط اگر ممکنه منبع اصلی رو ذکر کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد