مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

تنوع زیستی زاگرس احیا می شود

پروژه حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی در 4 استان کشور به صورت آزمایشی با مشارکت جوامع محلی به اجرا در می آید.
    مدیر پروژه حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی گفت: کشور ایران از نظر تنوع زیستی در دنیا رتبه پنجم را دارد این در حالی است که هنوز بسیاری از گونه های زاگرس ناشناخته مانده است. محمد فرهت با بیان این که چهار محال و بختیاری در میان استان های حوزه زاگرس از بیشترین تنوع زیستی برخوردار است، افزود: به علت بهره برداری بی رویه، افزایش فرسایش خاک، فعالیت های اقتصادی نامناسب، تغییر کاربری اراضی و استفاده نابجا از اراضی شیب دار و از جمله مهم تر عدم آگاهی لازم و کم توجهی به توسعه فرهنگی جوامع محلی و عشایری در سال های اخیر، تنوع زیستی زاگرس مرکزی بشدت دستخوش تغییر شده است.
    پروژه حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی از طریق سرمایه گذاری مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و تسهیلات محیط زیست جهانی با همکاری برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP) از طریق همسو کردن حفاظت از تنوع زیستی و بهره برداری پایدار با فعالیت های بخش کشاورزی، جنگلداری، مراتع، آب و اکو توریسم اجرا می شود.
    این پروژه از اوایل سال 2007 آغاز می شود و طی 5 سال با همکاری وزارتخانه های نیرو، جهاد کشاورزی و سازمان های امور عشایر، میراث فرهنگی و منابع طبیعی در مناطق مطالعاتی پایلوت در استان های مذکور به اجرا در می آید.
    فرهت بر لزوم ارتقای سطح آگاهی جوامع محلی، بهبود وضعیت معیشت و رشد اقتصادی آنها به منظور همراهی با طرح تاکید کرد و گفت: تا زمانی که این اهداف محقق نشود، صحبت از حفاظت تنوع زیستی بیهوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد