مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

تصویر جدیدترین گونه های زیستی کشف شده در سالی که گذشت

در حالی که پس از انقراض دایناسورها نسل جانداران به شکلی نامحسوس در حال انقراض است، کشف این موضوع که برخی از گونه ها تا به حال شناسایی نشده اند، بسیار خوشحال کننده خواهد بود. به گفته برایان اشمیت کاشف گونه ای جدید از سینه سرخها، کشف گونه های جدید جانداران به انسان یادآوی می کند که جهان هنوز شگفتی هایی را برای غافلگیری پنهان نگه داشته است. سال 2008 میلادی از پر شگفتی ترین سالها در تمامی جنبه های حیات بشر به شمار می رود و در همین رابطه نشریه علمی ویرد طی گزارشی به معرفی چند گونه زیستی شگفتی ساز که در سال 2008 برای اولین بار حضورشان در جهان مشاهده شده، پرداخته است. 1- سینه سرخ جنگلی: پرنده سینه سرخ جنگلی زیتونی طی تحقیقات تنوع زیستی در جنگل های گابن کشف شد و محققان پس از مقایسه با دیگر گونه های مشابه و انجام آزمایش های ژنتیکی دریافتند که این پرنده در گونه خود و در جهان اولین به شمار می رود.

2- کوچکترین مارجهان: این جاندار در انبوه جنگل های باربادوس در کارائیب کشف شد. این مار کوچک10سانتیمتری به باریکی یک رشته اسپاگتی بوده و به اندازه ای کوچک است که بر روی یک سکه کوچک جا می گیرد.

3 - مورچه باستانی: تنها سه گونه دیگر از این نوع مورچه در جهان وجود دارد که تمامی آنها در خارج از شهر مناوس در آمازون یافت شده اند. با این حال نمونه ای که دانشمندان در سال 2008 با آن مواجه شده اند با داشتن قدمتی برابر 120 میلیون سال آن را در میان دیگر گونه های موجود بی نظیر می کند.

4- موش حشره خوار جهنده: این گونه 126 ساله بر خلاف ظاهری که دارد از دسته جوندگان نبوده و از حشرات تغذیه می کند.

5 - حلزون عظیم الجثه: اولین گونه از حلزون های عظیم با نام Tridacna costata شناخته شد که زمانی 80 درصد از حلزون های دریایی غول پیکر دریای سرخ را تشکیل می دادند. این رقم در حال حاضر به یک درصد کاهش یافته است.

6- باکتری گرینلند: این باکتری در عمق 2 مایلی توده های 120 هزار ساله گرینلند یافته شده است و دانشمندان از چگونگی حیات آنها در زیر توده یخی اطمینان حاصل نکرده اند. به گفته محققان دانشگاه پن استیت، تقسیم سلولی این باکتری باستانی هر 100 یا هزار سال یک بار رخ می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد