مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

قورباغه‌های سمی در حال انقراض‌اند

مسئولان آکواریوم ملی بالتیمور در مریلند ایالات متحده آمریکا اعلام کردند که به‌علت افزایش دمای کره زمین و از میان رفتن زیستگاه‌های قورباغه‌های سمی، نسل این دوزیستان سبز دچار انقراض شده است.

به گزارش ساینس‌دیلی، براساس یک گزارش آماری صورت گرفته توسط محققان زیست‌شناس دانشگاه مریلند، ‌مشخص شد که بیش از 16 هزار گونه مختلف از دوزیستان در حیات وحش آمریکا زندگی می‌کنند که نسل آنها نیز به علل مختلف نظیر مشکلات جوی و زیست‌محیطی در حال انقراض است.

«جک کاور»، یکی از مسئولان این آکواریوم معتقد است، یک روز فرا می‌رسد که مردم و دوستداران دوزیستان باید مسافت زیادی برای مشاهده قورباغه‌های سمی بپیمایند و به مناطق بسیار دور سفر کنند.قورباغه‌های سمی درختی، یکی از سمی‌ترین و مرگبار‌ترین دوزیستان در جهان و در میان دوزیستان دیگر به‌شمار می‌رود که با تغییر رنگ پوست خود، به راحتی می‌توانند خودشان را از دید دشمنان‌شان که اغلب پرندگان هستند، نجات داده و به راحتی مخفی شوند.

قورباغه‌های سمی که در محوطه‌ای بسته نظیر آکواریوم‌ها به دنیا می‌آیند و رشد می‌کنند، به‌طور کامل سمی نیستند و برای جانداران دیگر بی‌خطرند.

قورباغه‌های سمی با نام علمی «دندروی باتیدای» شناخته شده و بر خلاف قورباغه‌های دیگر که در شب به شکار می‌روند و تمام روز را به استراحت و هضم غذایشان می‌پردازند، ‌این نوع از قورباغه‌ها در روز به شکار می‌روند. علاوه براین، ‌میزان سمی بودن این قورباغه‌ها، بستگی به نوع و گونه آن دارد و با تغییر گونه و رنگ، میزان سمی و زهرآگین بودن این قورباغه‌ها نیز تغییر می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد