مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

گرمایش زمین نابودی پنگوئن ها را به همراه دارد

محققان می گویند نسل پنگوئن های امپراتور به علت تغییرات آب و هوایی رو به انقراض است.محققان موسسه تحقیقاتی اقیانوس شناسی وودز هول در آمریکا با بررسی مدل های هواشناختی و مقایسه آن با مساحت مناطق پوشیده از یخ در قطب جنوب پیشبینی می کنند ۹۵ درصد جمعیت پنگوئن های امپراتور تا سال ۲۱۰۰ منقرض شود.الگوهای جمعیتی پنگوئن های امپراتور در ۴۳ سال گذشته نیز در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفته است.

بر این اساس، تا ۹۱ سال دیگر تنها ۶۰۰ جفت پنگوئن امپراتور در قطب جنوب زندگی خواهد کرد.

پنگوئن امپراتور تنها نوع پنگوئن است که در زمستان سخت و سرد قطب جنوب تولید مثل می کند.

جمعیت انبوه این جانوران در هنگام زمستان مسافت های طولانی را بر روی یخ های قطبی راه پیمایی می کنند تا در عمق خشکی زاد و ولد کنند.

پنگوئن های ماده پس از گذاشتن تنها یک تخم، برای تغذیه راهی اقیانوس می شود و پنگوئن نر تا زمان بازگشت جفت خود، برای مدتی طولانی عهده دار نگهداری و محافظت از جوجه اش می شود.هر چه سطح یخ های قطبی گسترده تر باشد، منابع غذایی پنگوئن های امپراتور فراوان تر است. کاهش سطح این یخ ها به معنی مشکل تر شدن ادامه بقای آنهاست.

استفانی جنووریه، سرپرست محققان موسسه وودز هول می گوید برخلاف سایر گونه ها، به نظر نمی رسد پنگوئن های امپراتور بتوانند با تطابق الگوهای جفتگیری از انقراض نجات پیدا کنند.

او گفت: "برخلاف بعضی دیگر از گونه های پرندگان قطبی که چرخه زندگی خود را تغییر داده اند، پنگوئن ها نمی توانند به سرعت خود را منطبق کنند."

به گفته خانم جنووریه این مشکل زمانی حادتر می شود که متوجه سرعت بالای تغییرات آب و هوایی می شویم.


منبع: بی بی سی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد