مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

گرمایش زمین 'دست کم گرفته شد'

یک دانشمند برجسته در زمینه شرایط آب و هوایی هشدار داد که شدت گرمایش کره زمین در طی یک قرن آینده بسیار بیشتر از میزانی خواهد بود که پیش بینی می شد.پروفسور کریس فیلد نویسنده یک گزارش عمده در سال 2007 درباره تغییر شرایط آب و هوایی گفت درجه حرارت در آینده "ورای آن چیزی خواهد بود که پیش بینی می شد."

پروفسور فیلد گفت گزارش هیئت بین دولتی غییر شرایط جوی (IPCC) سرعت بروز تغییرات را دست کم گرفته بود و گرمایش حرارت کره زمین احتمالا بیش از پیش بینی ها به محیط زیست آسیب خواهد رساتند. او که در کنفرانس علوم آمریکا در شهر شیکاگو سخن می گفت عنوان کرد اطلاعات تازه به دست آمده نشان می دهد که انباشت گازهای گلخانه ای در سال های 2000 تا 2007 بسیار سریعر از ان چه انتظار می رفت بئود.

او گفت: "اکنون ما شرایط آب و هوایی پیش رو داریم که ورای هر چیزی است که ما بطور جدی در سیاست های مربوط به تغییر شرایط آب و هوا در نظر گرفته ایم."کریس فیلد گفت گزارش سال 2007 که افزایش حرارتی بین 1.1 در جع سانتی گراد تا 6.4 درجه را در طی قرن آینده پیش بینی کرده بود به شدت ابعاد مسئله را پایین تلقی کرده است.

او گفت افزایش در میزان گاز دی اکسید کربن عمدتا در اثر ایجاد سوزاندن ذغال سنگ در کارخانه های تولید برق در چین و هند ایجاد شده است.

پروفسور فیلد گفت تاثیر در نظر گرفتن عوامل جدید بر درجه حرارت هنوز مشخص نیست اما احتمالا گرمایش زمین شتاب بیشتری خواهد گرفت و باعث آسیب های محیط زیستی بیشتری خواهد شد.مت مک گرات، گزارش گر مسائل علمی تر بی بی سی می گوید اکثر اطلاعات جدید هم نگران کننده هستند زیرا بر اساس آن خطر این تهدید وجود دارد که به گفته دانشمندان امور مربوط به آب و هوا فرایندی به نام "فیدبک منفی" آغاز شود.

آقای فیلد می گوید افزایش حرارت باعث خشک شدن جنگل های نواحی استوایی خواهد شد و آنها را در برابر آتش سوزی آسیب پذیرتر خواهد ساخت.افزایش حرارت همچنین سرعت ذوب شدن لایه منجمد دائمی اعماق زمین (permafrost) را بیشتر می کند که این امر خود باعث افزایش شدید کربن در اتمسفر می شود.


منبع: بی بی سی


نظرات 1 + ارسال نظر
ع.ب 29 بهمن 1387 ساعت 12:43 ق.ظ http://301040.blogsky.com

سلام
بارکالله به این وبلاگ. مرهبا
http://301040.blogsky.com
ولی یکم نیاز به کار داره. فکر می کنم مطالب بتونه عمیق تر باشه. البته کاملا دوستانه می گم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد