مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

پژوهشگران ایرانی 15 گونه جدید کنه در دنیا را شناسایی کردند

کنه ها از دسته بندپایان وعنکبوتیان هستند که جنس و گونه های مختلفی دارند. رییس انجمن کنه شناسی ایران روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: شناسایی این کنه های جدید در اجرای طرحی با عنوان "بررسی مقدماتی فون کنه های پارازیتنگونای خشکی زی" توسط 9 نفر از پژوهشگران پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج انجام شده است.

دکتر علیرضا صبوری که خود سرپرستی این طرح تحقیقاتی را برعهده داشته است، افزود: با اجرای این طرح 113 گونه کنه در ایران شناسایی شده که 20 جنس و گونه آن برای دنیا و سه جنس و گونه آن برای ایران ناشناخته بود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از جنس ها و گونه های جمع آوری شده کنه در اجرای این طرح تحقیقاتی برای استانهای محل جمع آوری آنها نیز جدید و تازه بوده است.

صبوری گفت: اجرای این طرح از دو سال پیش با اعتبار 205 میلیون ریال از محل اعتبارهای صندوق حمایت از پژوهشگران کشور آغاز شد.
وی ادامه داد: نتایج این طرح تحقیقاتی در مجله های معتبر علمی جهان نیز منتشر شده است. صبوری افزود: کنه های سیکادیاترومبیوم ونی (Cicaditrombium weni) و کارلتونیا اهوازنسیس (Charletonia ahwazensis) از جمله کنه هایی هستند که تاکنون در جهان ناشناخته بودند و توسط پژوهشگران پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران شناسایی شدند.
این عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: شناسایی کنه ها می تواند در مدیریت کنترل آفتهای گیاهی سودمند باشد.

نظرات 1 + ارسال نظر
هما 19 اردیبهشت 1388 ساعت 02:13 ب.ظ http://homaysaadat.persianblog.ir

هر صبحی که از راه میرسد وسپیده سر می زند اغاز زندگی جدید
وفرصتی دوباره برای برداشتن گامی دیگر است .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد