مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

پیدایش همزمان سوسکها با دایناسورها

گروهی از دانشمندان انگلیسی با ارائه شجره تبار شناسی و ژنتیکی خانواده سوسکها نشان دادند که این حشرات همزمان با دایناسورها پا به عرضه وجود گذاشته اند.
به گزارش مهر، محققان موزه تاریخ طبیعی و کالج امپریال لندن به سرپرستی آلفرد والگلر که نتایج تحقیقات خود را در تازه ترین شماره مجله ساینس منتشر کرده اند، با ارائه شجره تبارشناسی و ژنتیکی خانواده سوسکها نشان دادند که این حشرات از حدود 300 میلیون سال قبل وجود داشته اند.این دانشمندان با مقایسه قدیمی ترین فسیلهای سوسکها با قدمت 256 میلیون سال و مقایسه این فسیلها با DNA هزار و 880 گونه سوسک به این نتایج دست یافته اند.
تاکنون اعتقاد براین بود که سوسکها همزمان با ایجاد گلها به وجود آمده اند، اما نتایج این تحقیقات نشان می دهد که سوسکها از حدود 300 میلیون سال قبل وجود داشته اند، درحالی که گلها تنها از 140 میلیون سال قبل ایجاد شده اند.
به گفته این محققان، تا به امروز 350 هزار گونه سوسک منقرض شده شناسایی شده اند.
این دانشمندان در این خصوص اظهار داشتند که سوسکها تقریبا همزمان با دوره آغاز حیات دایناسورها به وجود آمده اند، این درحالی است که دایناسورها دوره انقراض خود را از 65 میلیون سال قبل آغاز کردند در حالی که سوسکها همچنان به حیات خود ادامه دادند.
یکی از مهمترین علل بقای این حشرات، توانایی زیاد آنها در سازگاری با شرایط محیط زیست و تغییرات آب و هوایی زمین در طول میلیونها سال تاریخ تکامل بوده است.
نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 14 دی 1386 ساعت 01:32 ق.ظ

پس سوسک هم دایناسور شد . عجب ////

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد