مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

انسان از یک میلیون سال قبل حرف می زده است

 گروهی از دانشمندان اسپانیایی درپی کشف دو فسیل استخوان لامی در بزرگترین اکتشاف باستان شناسی در آتاپورکا واقع در استان بورگز اسپانیا، نشان دادند که انسان های یک میلیون سال قبل نیز از توانایی تکلم برخوردار بودند.  دیرینه شناسان دانشگاه آلکالا با کشف دو استخوان لامی مربوط به انسان های اولیه یک میلیون سال قبل کشف کردند که این انسان ها همانطور که انسان های امروزی صحبت می کنند، قدرت تکلم داشته اند.

استخوان لامی در پایه زبان و بالای حنجره قرار دارد. این استخوان در ارتباط با 10 ماهیچه است که این ماهیچه ها مسئول بیشتر حرکات زبان و حنجره هستند. این استخوان در کل با عملکردهای عمل بلع غذا در ارتباط است و از ورود غذا یا مایعات به نای جلوگیری می کند.

اما استخوان لامی در انسان برای انجام یک عملکرد ثانویه هم تخصصی شده است و آن ارتباط این بخش در تکلم است.

براساس گزارش ایندیپندنت، این فسیل ها که در منطقه آتاپورکا پیدا شده اند، بوضوح نشان می دهند که انسان های اولیه همانند انسان های مدرن بوده اند و با شامپانزه ها و گوریل ها تفاوت های ساختاری بسیاری داشته اند. در حدود 500 هزار سال قبل در این منطقه گروهی از انسان ها زندگی می کردند که تاکنون تصور می شد از قدرت تکلم برخودار نبوده اند اما این فسیل ها مربوط به انسان هایی است که ترکیبی از تیره انسان های اولیه و انسان ذی شعور هستند.

این دیرینه شناسان با این کشف پیشنهاد کرده اند که این استخوان ها مربوط به جد این دو تیره هستند که انسان متقدم نامیده می شود و در حدود 900 هزار سال قبل زندگی می کرده است. براساس این کشف، این گروه از انسان ها از چنان آناتومی پیشرفته ای برخوردار بودند که حتی در حدود یک میلیون سال قبل هم می توانسته اند تکلم کنند.

در گذشته بقایای فسیلی استخوان لامی تنها در دو انسان اولیه با قدمت 40 هزار و 60 هزار سال کشف شده بودند، به همین دلیل تصور می شد که توانایی زبان و تکلم در کمتر از 100 هزار سال قبل در انسان شکل گرفته است. اما این کشف جدید، فرضیات قبلی را باطل می کند.

 منبع : خبرگزاری مهر

نظرات 1 + ارسال نظر

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دو ست عزیز
وبلاگ خیلی جالبی داری
اگر خواستار افزایش بازدید وبلاگتان هستید حتما" به وبلاگ من سربزنید
مزایای لینک باکس ما
1-قالب اختصاصی
2-سرعت لود بالا که اصلا" باعث دیر لود شدن وبلاگ شما نمیشه
3-دادن هیت بالا
4- ساده ترین و سبک ترین لینک باکس پارسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد