مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

شواهد مربوط به قدیمی ترین تمدن انسانی در آمریکا به دست آمد

محققان دانمارکی با استفاده از تعیین تاریخ رادیوکربنی و تجزیه DNA میتوکندریال فسیلهای سنگی انسانهای با قدمت 12 هزار و 300 سال در آمریکا به قدیمی ترین شواهد مربوط به حضور انسان در آمریکای شمالی دست یافتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم تحقیقاتی "توماس گیلبرت" از دانشگاه کوپنهاگ دانمارک با همکاری تیمهای تحقیقاتی بین المللی بقایای فسیلی سنگی را که قدمتی برابر با 12 هزار و 300 سال دارند و در غاری واقع در ارگان آمریکا پیدا شده اند، مورد بررسی قرار دادند. این بقایای فسیلی، قدیمی ترین شواهد مربوط به حضور انسان در آمریکای شمالی به شمار می روند.
نتایج این تحقیقات که در مجله "ساینس" منتشر شده است، وجود تمدنی با عنوان "پیش کلاویس" (pre-Clovis) را که تاکنون وجود آنها تائید نشده بود اثبات می کند.
تنها شواهدی که تا پیش از این از وجود قدیمی ترین انسانهای ساکن آمریکای شمالی به دست آمده بود، مربوط به تمدنی با عنوان "کلاویس" (Clovis) است. اکنون این تحقیقات جدید نشان می دهد که تمدن "پیش کلاویس" در حدود هزار سال پیش از "کلاویسها" ساکن این منطقه بوده اند.
در این بررسی‌ها، دانشمندان دانمارکی برای تعیین تاریخ این بقایای فسیلی سنگی از تعیین سن رادیوکربنی و تجزیه DNA میتوکندریال استفاده کردند. DNA میتوکندریال، ماده ژنتیکی است که تنها از طریق مادر در نسلها انتقال می یابد.
نتایج این تجزیه ها نشان می دهد که این ماده ژنتیکی در دو جمعیت زیرگروه بومی آمریکا گسترش یافته است که منشاء هریک از آنها بین 14 تا 18 هزار سال قبل است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد