مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

تالا‌ب انزلی در حال خشک شدن است

در حالی که قرار بود بر اساس مصوبه کمیته تخصصی زیربنایی دولت تصمیــــــــم‌گیری در خصـــــــوص احــــــــــــداث کنارگذر انزلی در جلسه 17 دی ماه سال گذشته انجام شود، تا کنون به دلایل مختلف بررسی این موضوع به تعویق افتاده، به گفته معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست مشخص نیست قرار است در جلسه کدام <یکشنبه> این موضوع مطرح و تصمیم‌گیری شود. این در حالی است که به گفته رئیس اداره محیط زیست انزلی، هم‌اکنون در بعضی از نقاط عمق تالاب از 11 متر به 3 متر و در برخی از مناطق به 5/2متر رسیده است و مناطقی نیز به خشکی تبدیل شده است. به گزارش ایسنا، اختلاف در زمینه احداث مسیر 16 کیلومتری کنارگذر انزلی که طرح اولیه آن بدون نظر سازمان حفاظت محیط زیست و انجام مطالعات ( EIAارزیابی اثرات زیست محیطی) ریخته شد و از سال 79 همچنان ادامه دارد، تنها بر روی 3 کیلومتر از این مسیر به شکلی که وزارت راه معتقد است باید این کنارگذر از داخل تالاب عبور کند، ولی سازمان محیط زیست می‌گوید که عبور این جاده از داخل تالاب علاوه بر نابودی حدود سیصد هکتار از تالاب بین‌المللی انزلی و وارد آمدن خسارتی معادل 470 میلیون ریال، موجب دو بخش شدن تالاب، مسدود شدن تعدادی از دهانه‌های روگا آب‌ها، ایجاد آلودگی صوتی و هوا و از بین رفتن خودپالایی تالاب شده و یک فاجعه زیست‌محیطی در آن رقم زده خواهد شد.

منبع: آفتاب یزد

 

نظرات 2 + ارسال نظر
ارتباط 11 خرداد 1387 ساعت 08:19 ق.ظ http://www.ertebat.blogsky.com

سلام
یکی از دوستان پیشنهاد کرد وبلاگتون رو ببینم . واقعا وبلاگ جالبی دارید . مطالب هم واقعا به دردبخوره .
دلم می خواد باهم تبادل لینک داشته باشیم . دوست دارم لینکتون رو تو سایتم داشته باشم تا هر وقت هم خودم و هم بازدید کننده هام دلمون خواست بتونیم بهت سر بزنیم .
اگه مایل به تبادل لینک باشید وبلاگ من رو با نام
۩۞۩ بی پرده زنان و مردان را ببینید ۩۞۩ یا
۩۞۩ روانشناسی عشق ۩۞۩
لینک کنید . و حتما به من اطلاع بدید که وبلاگ شما رو با چه نامی لینک کنم .

سایت خبری تحلیلی پارسینه 21 تیر 1387 ساعت 04:30 ق.ظ

در راستای حرکت موج سبز، مطلبی با عنوان "انزلی، عروس زیبای خزر" در سایت خبری تحلیلی پارسینه انتشار یافت.

http://www.parsine.com/pages/?cid=772

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد