مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

مسافر طبیعت

چه ره آورد سفر دارم از این راه دراز؟

دانشمندان روسی برای نجات دوزیستان آنها را منجمد می کنند

دوزیستان سراسر جهان در حال روبرو شدن با اوقات سختی هستند - بیش از سه هزار گونه در معرض خطر انقراض قرار دارند و بسیاری از آنها در یکی دو دهه گذشته ناپدید شده اند. 
گزارش پایگاه اینترنتی "روسیه امروز" ، دانشمندان مسکو در حال فعالیت بر روی روش هایی برای حفظ برخی از نادرترین گونه ها ی وزغ و قورباغه هستند. فعالیت این دانشمندان در بحبوحه یک درخواست جهانی برای نجات دوزیستان صورت گرفته است بطوریکه طرفداران محیط زیست سال 2008 را "سال قورباغه" نامیده اند.
جهان در آستانه از دست دادن بسیاری از دوزیستان خود قرار دارد. اکنون تخریب محیط زیست طبیعی دوزیستان از سوی انسان به اندازه زیادی عامل از بین رفتن دوزیستان شناخته شده است.
گروه تحقیقاتی یک آزمایشگاه در مسکو اسپرم و تخمک های گونه های نادر را جمع می کند و درصورتیکه تشخیص داده شود که قابلیت زنده ماندن دارند آنها را در یخ قرار می دهند.
در درجه حرارت منهای 200 درجه دانشمندان می توانند اسپرم و تخمک این دوزیستان را برای چندین سال حفظ کنند. "ناتالیا شیشووا" از موسسه بیوفیزیک گفت که آنها در حال فراگیری منجمد کردن سلول های جنینی نیز هستند تا تصویر کامل ژنتیکی به انها بدهد.
وی افزود، آنها امیدوارند که اگر یک گونه خاص منقرض شد بتوان سلول های منجمد شده را احیا و آنرا دوباره تولید کرد.
باغ وحش مسکو احتمالا یکی از اولین مکان هایی خواهد بود که از این روش سود می برد. این باغ وحش از پیش یک برنامه برای تکثیر دوزیستان نادر خود داشته و افرادی را که برای بازدید آنها می آیند نیز در این زمینه آموزش می دهد.

منبع: ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد